16 Nisan 2012 Pazartesi

Elektrikte Kayıp Kaçak Oranları ve Miktarı

Aşağıdaki Bilgiler EPDK (Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu)  2010 Elektrik Piyasası Raporu'ndan alınmıştır. Verdiğimiz bilgiler 2009 yılı bilgileridir. 2010 ve 2011 yıllarına ait veriler yoktur. Türkiyede bilgiye ulaşım zorlaşmaktadır. Bilgi alışveriş ortamı şeffaf değildir.



2002 yılı itibarıyla % 20,9 olan Türkiye geneli dağıtıma esas kayıp-kaçak oranı 2008
yılında % 14,8’e kadar düşmüştür. Ancak 2009 yılına gelindiğinde aynı oranın % 17,7’ye yükselmiştir.
2002 yılında 19.630 MWh olan toplam kayıp enerji miktarının, 2009 yılına gelindiğinde artan enerji tüketimi ile doğru orantılı olarak 23.033 MWh’e yükselmiştir.

2010 yılı ortalama SGÖF fiyatı olan 12,16 Kr/kWh üzerinden hesaplandığında, 2009 yılı kayıp-kaçak enerji miktarının ülkemiz ekonomisine maliyeti yaklaşık olarak 3 milyar TL’dir

2010 ve 2011 yılları verileri yoktur. Kamuoyu ile paylaşılmamaktadır.


2009 yılında en yüksek kayıp-kaçak oranı % 73 ile Dicle ( Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Siirt, Şırnak) Elektrik Dağıtım A.Ş.’de, en düşük ise % 5,6 ile Uludağ Elektrik Dağıtım A.Ş.’de gerçekleşmiştir.



2009 yılında en yüksek kayıp kaçak enerji miktarı (MWh) Dicle Elektrik Dağıtım A.Ş.’de gerçekleşmiştir. Düşük kayıp-kaçak oranına rağmen yüksek tüketimi nedeniyle Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş.’de ikinci en yüksek kayıp-kaçak enerji miktarı gerçekleşmiştir. Toplam Kayıp Kaçak Miktarının neredeyse yarısı Dicle ( Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Siirt, Şırnak )Dağıtım bölgesinden kaynaklanmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder