18 Eylül 2011 Pazar

Kötü sürüş alışkanlıkları yakıt ekonomisinde %45 azalmaya yol açabilir

Hybridcars sitesinden alınmıştır. Haberin orjinali için tıklayınız. Michigan Üniversitesi Ulaşım Araştırma Enstitüsü araştırmacılarına göre, lastik basıncından yol seçimine kadar bir dizi faktör  en yakıt verimli aracı dahi, yakıt canavarı haline sokabilir. EPA 30 mpg (100 Km'de 7,84 litre) onaylı bir araçın sahibi kötü çevre uyumlu sürüş uygulamaları ile, araştırmada kullanılan kontrol listesindeki hiç bir noktaya aldırış etmez ise yakıt kullanımının 17 mpg'a (100 Km'de 13,8 Litre) düştüğünü (2011 Landrover yakıt kullanım değeri) görebilir.

Raporun sahipleri Michael Sivak ve Brandon Schoettle kötü yakıt verimine yol açan alışkanlıkları üç ana kategoriye ayırıyor. Motor ayarları, lastik yuvarlanma direnci (sürtünmesi), lastik basıncı ve motor yağı kullanımı gibi stratejik faktörler; yol seçimi, uzunlamasına yol açısı profili (iniş çıkışlı yol) (road grade profile), trafik yoğunluğu ve yük ağırlığı gibi taktik faktörler; rolantide çalışma, araç hızı, sert kullanım ve sürüş kontrol (cruise control) ve klima kullanımı gibi işletim faktörleri. Bu faktörler arasında yol seçimi, araç hızı ve motor ayarları yakıt tüketimini en çok etkileyen faktörler.

Araştırmada ABD'de gerçek yakıt kullanım değerinin 17.4 mpg (100 Km'de 13,5 litre) olduğunu ve 1923'ten bu yana ancak 3,4 mpg (100 Km'de 2,2 litre) gibi çok az bir iyileştirme gösterdiğini ifade ediyorlar. geçen yıl CAFE * değeri 27,5 mpg  (100 Km'de 8,6 litre) idi. Fakat bu rakam EPA testleri sonucu belirlenen rakamdır. Sürücülerin uygulamaları sonucu oluşan gerçek rakam değildir. Sivak ve Schoettle'nın dikkati çektiği otomotiv ulaştırma verimliliğinin ataletine neden olan çok önemli diğer bir noktada 1960 yılından bu yana araç doluluğunun  (ortalama kişi sayısı) yüzde 30 azalmış olmasıdır. Buda sürüş ortalama enerji yoğunluğunu yüzde 30 yukarı çeken çok önemli bir faktördür.
*CAFE: Satış rakamlarına göre ağırlıklı ortalama yakıt ekonomisi değeri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder