Tüketicinin daha ekonomik motor arzusundan hareketle otomotiv yöneticilerinin çok büyük bir kısmı (on kişiden sekizi) hibrid ve elektrikli araçların önümüzdeki beş yılda diğer araç kategorilerine kıyasla en yüksek artışı gerçekleştireceğine inanıyor. Bununla beraber bu dönemde toplam hibrit ve elektrikli satışları, araç güvenliği, güvenilirlik, araç konforu, imaj unsurları ve şüphesiz maliyet ile ilgili henüz çözümlenmeyen önemli konular nedeniyle, klasik içten yanmalı motorlu araçların oldukça gerisinde kalacak. Kısa dönemde hibrit üzerinde odaklanma var.
Araştırma sonuçları tüketicilerin SUV gibi tercih edilen araçlara bağlılıklarından vazgeçmede yavaş davrandıklarını gösteriyor. Çevrecileri karşılarına almalarına rağmen bu araçlar popülerliklerini sürdürüyor. Asya pasifikte SUV ve Lüks araç satışlarının özellikle Çin ve Hindistan da hızla artan orta sınıfın özlemlerini yansıtması nedeniyle diğer bölgeler kıyasla daha fazla artması bekleniyor. Araştırma sonuçları hala yüksek olmasına rağmen temel ve giriş sınıfı araçlarına olan talep artışının 2010 yılına kıyasla yeni teknolojilere olan talep artışının gerisinde kaldığını gösteriyor. Bu sonuç gelişen pazarların çevreci ve verimli araçlar konusunda ciddi oldukalarını gösteriyor. Şaşırtıcı şekilde araştırma sonuçları LPG ve LNG araçlara yatırım opsiyonlarının ciddiye alınmadığını gösteriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder